Ti Top Tips til at skabe gode forretningsmæssige krav

At skabe gode forretningsmæssige krav vil gå en lang vej mod at sikre projektets succes og fjerne design og udvikling af risici, der skyldes dårlig forretning krav dokumentation. Her er Top 10 Tips til at skrive gode forretningsmæssige krav:

1. udvikle en klar forståelse af problemerne, at den foreslåede software er designet til at løse. Dette vil sikre, at efterfølgende business krav dokument behandler disse problemer fuldt ud.

2. identificere alle projektets interessenter og inddrage dem i de forretningsmæssige krav indsamling proces fra starten. Arbejde for at opbygge tillid og etablere troværdighed tidligt, så du kan opretholde interessent støtte gennem hele projektet. Lære de enkelte personlighedstræk af hver interessent vil bedre styre dem krav fase af projektet.

3. tydeligt dokumenter alle business data herunder arbejdsproces, aktuelle problemer, forventede risici og krævede effektivitetsdata. Brug project-godkendt værktøjer og metoder til at sikre, at dokumentationen opfylder kundens krav.

4. Brug godkendt skabeloner for al dokumentation. Sikrer, at begreber, der anvendes overalt i alle dokumentation enten findes i ordbogen projekt eller tilføjes efter behov. Ingen læsning krav forretningsdokument bør støde uvante vilkår, som ikke kan løses hurtigt ved at gennemgå projektets ordbog.

5. identificere potentielle privatliv og sikkerhedsspørgsmål tidligt så disse problemer kan afbødes til et niveau, der opfylder de berørte parter at disse risici er blevet forvaltet korrekt. Dette hjælper til at opbygge tillid og sikrer, at interessenterne forbliver forpligtet til projektet.

6. Lav en samordnet indsats for at identificere og dokumentere alle risici, virkningen af disse risici på projektets omkostninger og tidsplan. Dette vil undgå uventede projektforsinkelser samt hjælpe kontrol løbske omkostninger.

7. gennemføre både gruppen og one-on-one møder for at sikre, at alle forretningsmæssige krav, risici og problemer identificeres.

8. fremlægge et udkast af krav forretningsdokument nøgleaktørerne for forudgående anmeldelse og foreløbig godkendelse. Dette medvirker til at sikre, at den endelige forretningsdokument krav vil blive lettere accepteret af alle berørte parter når det præsenteres.

9. omskrive udkastet business krav for at løse alle problemer opdaget under trin #8. Dette kan kræver gentagne interessentmøde proces, indtil du er sikker på, at alle spørgsmål er blevet identificeret og dokumenteret.

10. præsentere dokumentet udfyldt business krav til alle interessenter i et formelt møde. Tage noter for at bevare den kollektive projekt hukommelse og være klar til at løse eventuelle problemer eller bekymringer, som kan hæves.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *